کد مطلب:314807 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:180

یک تذکر قابل توجه
در این جهان پهناور كه جز ذات مقدس حضرت پروردگار احدی از ابتدا و انتهای آن آگاه نیست و نخواهد بود افراد كثیری آمدند و رفتند. شماره قبر گذشتگان را نیز جز خدای علیم كسی نمی داند. مقابر در گذشتگان عموما در دسترس بازماندگان و دیگران قرار گرفته است و هرگاه هر كس بخواهد بر سر آن قبور برود و آنها را وسیله روا شدن حوائج خویش قرار بدهد مانعی در كار نخواهد بود.

پس چرا اولا كسی هر قبری را وسیله روا شدن حاجت خویشتن قرار نمی دهد؟ و ثانیا چنانچه قرار دهد پس چرا نتیجه نمی گیرد؟ و اگر نتیجه می گرفتند پس چرا شهرت نمی یابند!؟ از این شرحی كه دادیم كاملا واضح و روشن می شود كه اهمیت هر قبری نزد خدای جهان به خاطر صاحب آن خواهد



[ صفحه 324]



بود. به این معنی كه هرگاه از قبری كشف و كراماتی به ظهور و بروز برسد معلوم می شود كه صاحب آن قبر نزد خدا آبرومند است.

بنابراین اگر برای افرادی كه در راه خدا شهید و فدائی شده اند هیچگونه افضلیت و اهمیتی در كار نبود همین كه خدای توانا قبور آنان را وسیله روا شدن حوائج نیازمندان و مستمندان با اخلاص قرار داده و می دهد برای ایشان كافی بود. از جمله شهیدانی كه خدای حكیم قبور آنان را وسیله روا شدن حاجت حاجتمندان قرار داده شهدای خاندان حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) و آل آن بزرگوار است كه محل نزول وحی خدا می باشد. كشف و كراماتی كه در قبور مقدس پیامبر اعظم اسلام و یازده خلیفه بلافصل آن حضرت كه بزرگترین شهید و سرباز راه خدا بودند مشاهده شده و می شود برای افراد منصف و بی غرض قابل انكار نیست.



[ صفحه 329]